Maandag 30 juni - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu Maandag 30 juni - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu

Maandag 30 juni

Blijf op de hoogte en volg Paul

01 Juli 2014 | Sint Maarten, Kooibaai

Duitsland tegen Algerije en Frankrijk tegen Nigeria. We hebben er geen tijd voor.
Omdat Arlette het vroege opstaan nu nog gewend is besluiten we vandaag naar Pinel Island te gaan. Pinel Island is een klein eiland helemaal aan de andere kant van Sint Maarten en daamee gelegen op het Franse gedeelte. Rond de klok van negen uur vertrekken we. Ik heb vooraf wel 5 keer gecontroleerd of ik alles bij mij had wat ik bij mij wilde hebben: brood, telefoon, e-reader, handdoek, geld en goede zin. Alles compleet! Ik heb zelfs aan de MP3-speler gedacht.
Koelbox mee en langs de supermarkt waar we een paar flessen water en een zak ijs (om te koelen) halen. De dag kan beginnen en we gaan, nog altijd gepakt met goede zin, op weg. Onderweg realiseer ik mij dat ik de externe accu vergeten ben zodat het langdurig gebruik van mijn telefoon niet mogelijk zal zijn. Geen issue.
We zijn er bijna als ik mij realiseer dat ik mijn handdoek over de leuning van de stoel heb laten hangen. Handdoek vergeten en mijn goede zin verloren! Wat een ramp is het dat ik niet op mijzelf kan vertrouwen, dat ik mij alsmaar blijf afvragen of ik niet iets vergeten ben en dat ik veel te vaak constateer dat ik inderdaad wat vergeten ben. Opnieuw realiseer ik mij dat het een fijn gevoel geeft dat ik mijn geld, papieren en telefoon altijd om mijn nek kan hangen in het leren tasje dat ik van Truus heb gekregen. Heb ik dat in ieder geval bij me.
Op Pinel Island aangekomen zetten we de koelbox bij een paar ligstoelen en gaan eerst naar de souvenirwinkel. Daar hebben ze een handdoek van Sint Maarten zodat de dag vervolgd kan worden. We installeren ons. Het is echter een beetje bewolkt weer.
De bewolking, en vooral ook de wind, neemt steeds meer toe. We beginnen ons af te vragen of het wel een goede keuze is geweest om vandaag naar dit eiland te gaan. Dan roept Arlette dat ze denkt dat we inmiddels het ergste aan bewolking gehad hebben, dat ze de mooie lucht er al weer aan ziet komen. Nog geen 2 minuten later komt de beheerder van de parasols aangestormd en klapt in sneltreinvaart alle parasols in. De eerste druppels beginnen te vallen als iedereen zo snel als het kan naar het restaurant stormt. En stormen is hier spreekwoordelijk zeker van toepassing. De regen verandert stormenderwijs van enkele druppels in een spectaculaire tropische bui. De wind neemt toe van hard naar stormachtig. Een van de kano’s die door een aantal Nederlanders waren meegenomen en in de haast op het strand waren achtergelaten wordt het water in geblazen en raakt op drift. Jasper het water in en er achter aan. Daarna 2 anderen in een kano racen om het te winnen van de wind. Even later doet een van de personeelsleden met behulp van een motorboot een nieuwe poging, dit keer met succes.
De wind was krachtig genoeg om een voor de kust gelegen Catamaran om te blazen en op het strand achter te laten. Omdat we, min of meer gedwongen, in het reastaurant moeten verblijven besluiten we van de nood een deugd te maken en bestellen we wat te eten. Mijn tonijnsteak was om te smullen.
Na een uur is het helder weer. We gaan terug naar onze ligbedden. Wanneer we om drie uur de boot terug nemen hebben we een paar uur een heldere hemel met een stralende zon gehad.
Arlette moet nog naar het dorp om de rekening van het internet te betalen. In Nederland kunnen wij ons toch niet meer voorstellen dat je voor iedere nota naar het loket moet. Ik ga al vast een beetje opruimen. ’s Avonds komen Kevin, Lisanne en Cindy voor een spelletjesavond. We spelen van alles: 9zessen, Perudo, Beverbende, Triominos en Bullshit. Tegen twaalf uur stoppen we, wordt er opgeruimd en gaat iedereen huiswaarts.
We hebben een leuke dag gehad: veel gezien, mogen ervaren hoe snel het weer kan omslaan op Sint Maarten en een gezellige avond met spelletjes gehad.
En voor een volledig verslag van de dag vermeld ik nog dat Duitsland van Algerije en Frankrijk van Nigeria gewonnen hebben. Duitsland en Frankrijk mogen aanstaande vrijdag onderling uitmaken wie er naar de halve finale mag.

  • 01 Juli 2014 - 15:34

    Truus:

    Paul wat een verslag je vergeet dingen maar je verslag is twee keer hetzelfde haha.

    Maar wat doen je veel daar ,dat is nog eens genieten van het mooi Sint Maarten .

    Kijk weer uit naar je volgende verslag!

  • 01 Juli 2014 - 16:09

    Paul Stege:

    Truus, ik begrijp echt niet wat je bedoeld, het verslag staat er toch maar 1x? ;-)
    Maar eerlijk gezegd: Ik denk da ik 2x op opslaan had gedrukt, de 2e keer voordat de 1e verwerkt was. Heb het andere versla verwijderd.

  • 01 Juli 2014 - 18:51

    Leny:

    Jeetje Paul. Zo leer je het eiland wel kennen hè? Wij kunnen ons het bijna niet voorstellen dat het weer zo snel kan omslaan. Sexy foto hoor in je zwembroek, haha

  • 01 Juli 2014 - 18:53

    Wil Maas:

    Wat een mooie dieren, maar ik moet er niet aan denken dat ik ze tegen kom!

  • 02 Juli 2014 - 08:00

    Lidy En Willem:

    Wat een enerverende dag was dit.
    Je bent weer bijna aan vakantie toe hihi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 12257

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 11 Mei 2016

Sint Maarten 2016: Op herhaling

16 Juni 2014 - 17 Juli 2014

Sint Maarten 2014

Landen bezocht: