Dinsdag 1 juli - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu Dinsdag 1 juli - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu

Dinsdag 1 juli

Blijf op de hoogte en volg Paul

02 Juli 2014 | Sint Maarten, Kooibaai

’s Morgens eet ik al vroeg de laatste sneetjes bruin brood die er nog in huis zijn. Ik realiseer mij dat het al juli is. Vlak voordat Arlette mee zal gaan om vers brood bij de bakker te halen krijgt ze een seintje dat het een feestdag is op Sint Maarten en dat de bakker daardoor niet open zal zijn.
We besluiten naar Bagel House te gaan; een zaak te gaan waar je vers belegde broodjes kunt kopen. Afgesproken met Cindy dat ze ook komt. Bij Bagel House blijken ze geen bruine broodjes te hebben. Ik bestel een wrap met gerookte zalm en daarbij een salade.
Daarna wilden we direct door naar Rembrandt voor de wedstrijd van Argentinië tegen Zwitserland die om twaalf uur wordt gespeeld. Ik blijk echter dermate moe te zijn, geen idee waardoor, dat Arlette mij terug brengt naar huis. De helft van de wrap kan ik niet op en gaat mee in een box.
Cindy gaat met ons mee. De dames gaan vervolgens voor de wedstrijd samen naar een tattoo shop om een afspraak te maken voor het plaatsen van een tattoo. Na de wedstrijd (1-0) komen Cindy en Arlette weer naar huis. Ik heb goed geslapen.
Om half vier vertrekken we weer. Rembrandt is klaar voor ons; de wedstrijd België – VS begint om vier uur. Het is nog rustig wanneer wij er zijn, maar het aantal Belgische supporters neemt snel toe. Het blijkt wederom een spannende wedstrijd en wederom met een bevredigende uitslag: 2-1
Daarna weer naar huis. Ik ga weer een poos liggen en kan opnieuw kort slapen.
Vervolgens het verslag van de dag maken.
Over een half uurtje gaan we naar La Bamba.
La Bamba, iedereen roept er over. Het is iets waar je geweest moet zijn, het is zo anders. Dus ik ga mee. Ik ben niet iemand die in het verleden graag naar een disco ging. Maar hier wil ik dan toch een keer mee naar toe.
Aangekomen bij La Bamba blijkt het druk te zijn. Het valt mij op dat het zeer open is. Geen benauwde omgeving. La Bamba is meer een lokatie waar muziek wordt gespeeld en waar je drank kunt kopen. Het is heel open, wel een dak, maar geen wanden. Omdat het buiten is kan er zonder problemen gerookt worden en de asbakken zijn niet nodig omdat op de grond heel fijn zand ligt. De muziek is perfect voor deze ambiance; veel salsa muziek.
Het is een gezellige avond en we gaan ’s nachts tegen twee uur pas naar huis.

  • 02 Juli 2014 - 07:07

    Truus:

    Paul ik snap wel dat je ineens moe wordt hoor je doet ook veel daar .
    En dan is het goed dat je deze beslissing neemt om terug te gaan voor even te gaan slapen.

    Heb je nu wel mooi België gezien die nu in de halve finale staan.
    Wat gezellig zo samen steeds naar voetballen te gaan kijken.

    Mooie foto,s van die dieren wel eng

  • 02 Juli 2014 - 08:02

    Lidy En Willem:

    Je mag ook wel een keertje een rustdag nemen hoor.
    De boog kan niet altijd gespannen staan hé.
    Wat denk je.....wordt de finale Nederland - België?

  • 02 Juli 2014 - 10:37

    An Abee:

    Ik vind het niet gek dat je moe bent hoor. Maar goed dat je lichaam zegt en nu wil ik rust. Maar ik lees dat je er goed naar luistert en dan is het daarna weer genieten. Veel plezier maar weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 12239

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 11 Mei 2016

Sint Maarten 2016: Op herhaling

16 Juni 2014 - 17 Juli 2014

Sint Maarten 2014

Landen bezocht: