Zaterdag 5 juli - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu Zaterdag 5 juli - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu

Zaterdag 5 juli

Blijf op de hoogte en volg Paul

06 Juli 2014 | Sint Maarten, Kooibaai

Ik mag dan ver van huis zijn, ook hier giert de spanning door mijn lijf. Wat zal Nederland vandaag gaan doen?
11.15 uur, op naar het eerste café: Rembrandt. We gaan de wedstrijd Argentinië – België bekijken. Veel Belgische supporters aanwezig. De wedstrijd is mooi, het resultaat minder: 1-0 en België kan naar huis.
Daana enkele boodschappen doen, even langs huis en vervolgens naar ons 2e café: Martys.
Het lijkt simpeler dan dat het is. Als we de auto instappen regent het een beetje. Als we 500 meter onderweg zijn regent het pijpestelen. En na nog een kilometer wordt het zicht volledig weggenomen door de regen die in een overweldigende hoeveelheid naar beneden komt, alsof er een zwembad boven je hoofd op z’n kant is gelegd en ononderbroken wordt aangevuld. De wegen zijn bijna onberijdbaar. De wegen op het eiland zijn niet allemaal in even goede conditie, maar met een beetje opletten op de kuilen en oneffenheden wil het wel lukken. Nu zie je niet of er obstakels zijn, de wegen staan volledig blank. Iedereen rijdt zeer voorzichtig om niet verrrast te worden.
Het lukt uiteindelijk om op onze bestemming aan te komen. Het is dan inmiddels droog en de grootste hoeveelheid water is al weer verdwenen. Bij aanvang van de wedstrijd Nederland – Costa Rica is het volledige café compleet oranje gekleurd. De spanning wordt alsmaar groter als de ene na de andere kans van Nederland wordt gemist. De strafschoppen bepalen uiteindelijk de uitslag en Nederland gaat naar de halve finale.
wij naar huis om samen op de bank naar een film te kijken.

• 06 Juli 2014 - 13:54

Lidy En Willem:

Dat het daar zó hard kan regenen hé.
    Hier is het (nog) droog.
    Ik heb de wedstrijd niet helemaal afgekeken hoor, ben al eerder in slaap gevallen hihi.

• 06 Juli 2014 - 17:04

Truus:

Maak je dat ook mee zo,n regenbui.

Was een mooie wedstrijd en ze hebben het dik verdiend

• 06 Juli 2014 - 21:28

Leny:

Het Oranjelegioen zit ook overal!!!