Maandag 7 juli - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu Maandag 7 juli - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu

Maandag 7 juli

Blijf op de hoogte en volg Paul

08 Juli 2014 | Sint Maarten, Kooibaai

Yes het gaat er van komen: vandaag gaan we de eilandtour doen. We hebben afgesproken om 9 uur bij Roel te zijn. Vooraf nog even de nodige drank (water en fris), ijs (voor de koelbox) en ontbijt (multigranenbroodjes voor mij en croissants voor Roel en Arlette) halen en vervolgens naar Roel.
De toer start bij Roel. De namen van alle locaties die hij noemde kan ik mij echt niet meer herinneren. We zijn natuurlijk op zowel het Nederlandse als het Franse gedeelte van het eiland geweest. We hebben mooie stukjes strand gezien, leuke plaatsen en prachtige natuur. We hebben onderweg uiteraard de leguanen in alle kleuren en maten gezien, maar ook geiten en veel vogelsoorten. De Pelikanen waren mooi om te zien. Ook spierwitte reigers (denk ik) aan een waterpartij.
Maar we hebben ook veel armoede gezien, heel oude en kleine optrekjes die tot ‘woningen’ waren verheven. Even uitstappen en van zo’n ‘appartementencomplex’ een foto maken leek niet erg verstandig, daar heb ik dus geen goed ‘kiekje’ van.
Sint Maarten heeft een mooie natuur en een goed klimaat, het kan daarom niet anders dan dat het eiland ook een aantrekkingskracht heeft op de meer vermogende mens. De stukjes waar Sint Maarten ‘het paradijs op aarde’ is zijn er daarom op dit eiland ook te vinden.
In Marigot zijn we gestopt en hebben van een prima lunch genoten. Omdat Marigot op het franse gedeelte ligt heb ik mij aanggepast aan de franse gebruiken en een prima glas wijn bij het eten genomen.
Natuurlijk hebben we ook een poosje op een van de mooie stranden van Sint Maarten gelegen en gezwommen in het kristalheldere water.
Terug bij Roel een film bekeken. Daarna heeft Roel voor ons een pasta gemaakt. Tegen acht uur weer naar huis.

• 08 Juli 2014 - 20:40

Truus:

Wat zijn dat mooie foto,s en jij staat er heel leuk op Paul

• 09 Juli 2014 - 08:58

Lidy En Willem:

Gelukkig dat je de eilandtour gedaan hebt, dit mocht je niet missen hé.
    Wat een prachtige natuur en een mooi weer.
    Hier regent het pijpestelen en het wordt maar niet droog.

• 09 Juli 2014 - 10:37

Agnes:

Wow mooi!!! Moeten wij ook maar op ons verlanglijstje zetten :)