Vrijdag 11 juli - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu Vrijdag 11 juli - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu

Vrijdag 11 juli

Blijf op de hoogte en volg Paul

12 Juli 2014 | Sint Maarten, Kooibaai

We hebben afgesproken om vandaag een rustdag te nemen. Ik wil graag de hele dag naar het strand. Een ligbed, een parasol, een fles water en mijn boek. Arlette heeft mijn MP3-speler en we genieten van de zon. Nog voor half elf liggen we op het strand, dat is Karakter.
De zee is best wat onstuimig. Ik besluit er toch een keer in te gaan. Het water is net als iedere dag zó heerlijk, zó helder, warm en natuurlijk zout. Als ik er uit wil dan heb ik moeite om te blijven staan. De andere keren loop ik met de golven stap na stap het water uit, dit keer gaat mij dat niet lukken. Ik wordt door een golf opgepakt en een stukje verderop neergegooid. Als ik opsta gebeut dit nog een keer en ben ik al vrijwel op het droge. En dat laatste merk ik direct. Zand zit op mijn hele lijf, in mijn haar en in mijn oren. Mijn knie is geschaafd.
Na een paar uurtjes heeft Arlette meer dan genoeg van de zon genoten en besluit ze om samen met Cindy te gaan shoppen in Philipsburg. Ik blijf om te genieten van de zon.
Om vijf uur pikken de dames mij weer op en gaan we huiswaarts. Douchen om al het zand van mijn lijf en uit mijn haar en oren te spoelen. Zon en zee is vermoeiend en dus ga ik een uur slapen.
’s Avonds kijken we met z’n 2-en nog een film.

  • 12 Juli 2014 - 06:02

    Truus:

    Is dit de manier om je souvenir mee naar huis te nemen ,een geschaafde knie?

  • 12 Juli 2014 - 08:54

    An Abee:

    Zo wat zal jij schoon geschrobd zijn van al dat zand. Fijn om zo door de golven terug gebracht te worden op het strand. Die schaafwond moet je dan maar voor lief nemen.

  • 12 Juli 2014 - 09:09

    Lidy En Willem:

    Heerlijk om ook weer eens een dagje te niksen.
    Even bijkomen van alle indrukken en inspanningen.
    Kun je er de laatste dagen weer tegenaan.
    Geniet ze nog!

  • 12 Juli 2014 - 16:58

    Leny:

    Klinkt goed allemaal Paul. Begint nu wel erg op te schieten. Geniet nog maar even want hier moet je héél ver weg om strand te zien.

  • 12 Juli 2014 - 20:58

    Susan:

    Wat klinkt het allemaal ontspannen. Heerlijk.
    Zon, zee en tijd om te luieren.
    Ik ben jaloers!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 12243

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 11 Mei 2016

Sint Maarten 2016: Op herhaling

16 Juni 2014 - 17 Juli 2014

Sint Maarten 2014

Landen bezocht: