Vrijdag 27 juni - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu Vrijdag 27 juni - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu

Vrijdag 27 juni

Blijf op de hoogte en volg Paul

27 Juni 2014 | Sint Maarten, Kooibaai

Het is kwart voor negen. Ik zit op het terras van Karakter en heb mijn eerste kopje koffie op.
Vanochtend wilde Arlette nog eerder weg dan dat ik inmiddels gewend ben. Niet dat het een probleem gaf, ik had de was al opgevouwen. Om goed half zeven stond ik bijj de bakker voor de deur; zelfs voor hem was dit toch wel extreem. Om kwart voor zeven loop ik met 3 croissants voor Arlette en 1 donker broodje voor mij de winkel uit. De croissants bij Arlette afgegeven en direct door naar het strand. Even de spieren goed gebruiken; het wordt een lange strandwandeling. Zoals altijd is het moment waarop ik denk dat ik moet omdraaien veel te laat. En zoals altijd lukt het mij ook nu om mijn doel te halen. En de koffie smaakt dan des te beter.
In de loop van de middag komt Arlette dan eindelijk naar Karaker. Ik had net een wijntje besteld. Arlette neemt een vruchtencocktail. Dan op naar huis. Thuis zie ik al snel hoe moe ze is; ze heeft de afgelopen 2 weken veel voor school moeten regelen. Ik heb mogen zen hoe dingen op je af komen, hoe anders het hier gaat. En ik begrijp nu dat als je met passie voor je werk gaat dit veel energie kost
Ik ben buiten mijn boek aan het lezen. Als ik weer naar binnen ga heeft Arlette 2 uur geslapen.
's Avonds gaan we uit eten om te vieren dat de vakantie nu echt is begonnen. Ik kies voor een Red Snapper, een vis die in de wateren rond Sint Maarten wordt gevangen en die in z'n geheel op mijn bord wordt gepresenteerd. De 2 sausjes laat ik voor wat het is. Op weg terug laat Arlette zien hoe het is in de buurt op weg naar haar appartement. Het is donker, armoedige huizen en hier en daar hangen mensen verveeld tegen een muur. Nodigt niet echt uit om doorheen te wandelen.
's Avonds blijf ik opnieuw thuis; Arlette gaat met collega's nog wat drinken. Diverse collega's gaan de komende weken op vakantie naar Nederland.
Ik kijk een film en ga al vroeg slapen.

  • 27 Juni 2014 - 15:41

    Agnes:

    Wat een vroege vogel ben jij zeg. Ik moet er niet aan denken!! Je hebt vakantie hoor :)


  • 27 Juni 2014 - 17:02

    Truus:

    Sportief bezig zeg

  • 27 Juni 2014 - 17:50

    An Abee:

    Zo jullie zijn vroeg uit de veren. Als Arlette vakantie heeft dan hoef je toch niet meer zo vroeg op? Kun je wel dubbel en dwars genieten van je vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 12271

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 11 Mei 2016

Sint Maarten 2016: Op herhaling

16 Juni 2014 - 17 Juli 2014

Sint Maarten 2014

Landen bezocht: