Maandag 23 juni - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu Maandag 23 juni - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu

Maandag 23 juni

Blijf op de hoogte en volg Paul

24 Juni 2014 | Sint Maarten, Kooibaai

Het is inmiddels dinsdagmiddag als ik aan dit verslag begin.
Mijn tablet is al een aantal dagen 'dood'.
Arlette kijkt op haar laptop een aflevering uit haar favoriete serie.
Blijft mijn smartphone over om op te typen. Ik ga een poging wagen.
Maandagochtend half zes gaat de wekker. Ik heb gekozen om met Arlette mee te gaan. Zij mag werken; vooraf naar de bakker voor een vers bruin broodje. Daarna zet Arlette mij af bij het strand en gaat zij door naar 'haar' school.
Het is goed toeven op het strand. Ik wil naar Karakter, maar om zeven uur is het hek nog dicht. Geen probleem, Arlette zet mij in een dichtbij gelegen zijstraat af waar het mogelijk is om tussen twee 'privat' gedeelten op het strand te komen. Van daaruit langs de waterlijn lopen naar mijn inmiddels favoriete lokatie: Karakter.
Een ligbed, mijn vers broodje en een meegebracht flesje water, wat wil een mens nog meer? O ja, ik weet het weer: koffie! Rustig lezen, facebook doorspitten en spelletjes spelen met de andere kant van de oceaan. Om tien uur gaat de bar open, maar om half tien heb ik mijn eerste kopje koffie al te pakken, heerlijk. Later een liter water bestelt, wordt in een koeler gebracht (een tas met daarin de fles en veel ijs) met een glas er bij.
Om twaalf uur start de wedstrijd van Nederland tegen Chili. Met een aantal Nederlanders, Colombianen en nog enkele gasten met een andere nationaliteit kijken we naar de wedstrijd. Tijdens de eerste helft krijg ik een berichtje van Arlette dat iedereen op school direct na de eerste helft (wordt op school bekeken met de kinderen) mag gaan. Arlette komt mij ophalen en we rijden naar Rembrandt. Daar is het inmiddels zeer druk en heerst er een prima sfeer. Die sfeer wordt alleen maar beter als Nederland ook deze wedstrijd weet te winnen en dus eerste in de poule wordt.
Na de wedstrijd rijden we met Roel naar een bedrijf waar ze gas verkopen. De gastank bij Roel thuis was leeg, dus afgesproken dat de tank gevuld wordt en bij Roel zijn ze weer voor een jaar verzekerd van een werkend gasstel. Met Roel naar zijn hiis gereden en kennis gemaakt met Karin, huisgenote. Karin is Colombiaanse, doch spreekt perfect Nederlands.
Even later terug naar Rembrandt waar op dat op 2 schermen 2 verschillende wedstrijden worden gevolgd: Kameroen - Brazilië en Kroatië - Mexico. Een drukke aangelegenheid dus. Tussendoor ook nog met anderen gaan darten, het moet niet gekker worden.
Nog tijdens de wedstrijden terug naar huis; dit omdat Arlette er even helemaal door zit.
Thuis eten gekookt.
De rest van de avond rustig aan gedaan.

  • 24 Juni 2014 - 23:07

    Lidy En Willem:

    Hoezo is je tablet dood????
    Zal niet meevallen om op een telefoon te typen.

  • 25 Juni 2014 - 05:21

    Truus:

    Op je telefoon dit typen top hoor.
    Jij geniet wel zo lekker lui op het strand hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 12275

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 11 Mei 2016

Sint Maarten 2016: Op herhaling

16 Juni 2014 - 17 Juli 2014

Sint Maarten 2014

Landen bezocht: