Dinsdag 26 april: Pic Paridis - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu Dinsdag 26 april: Pic Paridis - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26 april: Pic Paridis

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

27 April 2016 | Sint Maarten, Kooibaai

Ik wil mijn grenzen verleggen.
Ik sta al vroeg op, ga douchen en vervolgens havermout maken. Als Arlette klaar is met douchen gaan we, onder het spelen van een spelletje, eten. Daarna gaan we de auto in en op weg naar Marigot. Even voorbij Marigot ligt Loterie Farm. Daar start onze wandelroute naar Pic Paridis, met 424 meter het hoogste punt van het eiland. We starten de wandeltocht al om 09.15 uur zodat we de tocht niet op het heetst van de dag hoeven te lopen.
Het is een steile wandeltocht. Na tien minuten dacht ik dat ik op zou moeten geven. Het was zwaar en moeilijk om het evenwicht te bewaren. Ik was echter vastbesloten om zover als mogelijk te gaan lopen. Het gebruik van mijn Nordic Walking stokken ging steeds beter. Met deze stokken kon ik beter mijn evenwicht bewaren. Om een lang verhaal over een lange en zware tocht kort te maken: het is mij gelukt. Wat hebben we genoten van de tocht en van de schitterende uitzichten. Terug bij het beginpunt hebben we nog wat gedronken en zijn toen huiswaarts gekeerd.
Thuis even gaan douchen en vervolgens op bed gaan liggen. Later op de middag hebben we eten gekookt en nog enkele spelletjes gedaan. Daarna zijn we een film gaan kijken.
Ik denk dat ik de komende dagen, en misschien ook nachten last van mijn benen ga krijgen, maar ik ben apetrots dat het mij gelukt is om deze voor mij zware tocht te volbrengen!

  • 27 April 2016 - 07:18

    Truus:

    Is dat die tocht die je heel graag wilden lopen met Arlette ,,waar je voor aan het trainen was?

    Daar mag je zeker heel trots op zijn petje af hoor .

  • 27 April 2016 - 08:50

    Lidy:

    Proficiat Paulus, knap hoor.
    De komende dagen maar op het strand gaan liggen en niks doen.

  • 27 April 2016 - 09:11

    Monica:

    heerlijk gevoel om trots op jezelf te zijn
    Nu lekker strandliggen.....

  • 27 April 2016 - 09:46

    An :

    Wat goed van je. En wat zal Arlette en jij genoten hebben. En laat je benen nu maar lekker rusten op het strand.

  • 27 April 2016 - 10:41

    Agnes:

    Chapeau!

  • 27 April 2016 - 12:51

    Paul Stege:

    Truus de tocht waar ik zo voor getraind had is een bezoek aan het vulkaaneiland Saba.
    Deze tocht had ik echter nooit gekund als ik in Nederland niet telkens mijn grenzen had opgezocht met fietsen en wandelen.

  • 27 April 2016 - 14:18

    Mariet :

    Wat goed Paul en wat voel je je dan goed als je het toch weer gedaan hebt.
    Wat een fijn gevoel is dat, zo van dat pakken ze me niet weer af.
    Nu even rust nemen.

  • 27 April 2016 - 19:03

    Leny:

    Zo kanjer! Goed gedaan hoor Paul. Wat een wilskracht. Je moet natuurlijk ook wel een beetje gek zijn, haha....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 12261

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 11 Mei 2016

Sint Maarten 2016: Op herhaling

16 Juni 2014 - 17 Juli 2014

Sint Maarten 2014

Landen bezocht: