Vrijdag 22 april: Vakantie - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu Vrijdag 22 april: Vakantie - Reisverslag uit Kooibaai, Sint Maarten van Paul Stege - WaarBenJij.nu

Vrijdag 22 april: Vakantie

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

23 April 2016 | Sint Maarten, Kooibaai

De laatste werkdag voor Arlette voordat haar vakantie van start gaat. Ik besluit om vandaag rustig aan te doen en vooral niet te veel in de zon te komen. Hoewel aan het begin van de week de weersvoorspellingen voor de gehele week slecht waren heeft de zon zich volop laten zien en heb ik daar inmiddels het resultaat van mogen ervaren. Mijn gezicht had ik vergeten in te smeren en was daardoor rood geworden; daar heb ik echter weinig last van gehad. Ik heb woensdag een stukje over het strand gelopen, ongeveer een kwartier. Daarbij had ik achteraf gezien een t-shirt aan moeten doen; dat kwartiertje was voldoende voor een stevig verbrande rug.
Om elf uur wandel ik naar de bakker en terug om een stokbrood te kopen. Thuis met mijn eigen meegebrachte pindakaas en jam een stuk van het stokbrood gegeten. Als Arlette ’s middags thuis komt heeft ze Jos en Noortje op het vliegveld afgezet. Vanaf dat moment hebben wij de beschikking over een auto. We halen Jill op en gaan naar Marigot om daar boodschappen te doen. Nadat we in het drukke verkeer door de smalle straten van Marigot rijden komt er een brandweerwagen met zwaailicht en sirene een aantal auto’s achter ons aanrijden. Het verkeer zit muurvast en er is voor de brandweerwagen geen doorkomen aan. Dan glippen enkele personen op scooters langs het verkeer en even later kunnen we rijden. Het blijkt dat zij het verkeer op de kruisingen tegen houden en zorgen dat er beweging in de stoet auto’s komt. We kunnen uitwijken en ten slotte kan de brandweer er langs. We zien tegen de berg een huis in lichterlaaie staan. Het zal voor de brandweer nog een hele tour worden om daar te komen.
Thuis gekomen is het een kwestie van eten, slapen en douchen. We hebben met Richelle en haar ouders en met Jill, Niels en Jeroen afgesproken in Rembrandt. Rembrandt, het Amsterdamse café waar we twee jaar geleden veel wedstrijden tijdens het WK hebben gezien. Als we aan komen lopen zit de eigenaresse met haar bezoek op het terras. Ze springt op en vliegt ons direct om de hals, dat noem ik een hartelijk welkom. In Rembrandt was het gezellig buurten. Een paar uur later gaat iedereen weer op huis aan. Zodra we weer thuis zijn gaan we slapen.

  • 23 April 2016 - 16:58

    Mariet :

    Wat weer een mooie dag. Fijn dat Arlette nu vrij heeft kunnen jullie fijn genieten.

  • 23 April 2016 - 17:58

    Monica:

    fijne vakantie allen

  • 23 April 2016 - 18:23

    Lidy:

    Nu Arlette ook vakantie heeft hoeven jullie niet zo vroeg meer op te staan. Kun je eindelijk luieren!
    Fijne vakantie samen.

  • 23 April 2016 - 20:10

    An Abee:

    Ben benieuwd of je nu uitslaapt. Vijf uur is toch geen tijd. Veel plezier en kijk uit voor de zon.

  • 24 April 2016 - 11:38

    Leny:

    Ik zou hier in het koude kikkerlandje met nachtvorst nog jaloers worden...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul

Actief sinds 13 Juni 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 12265

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 11 Mei 2016

Sint Maarten 2016: Op herhaling

16 Juni 2014 - 17 Juli 2014

Sint Maarten 2014

Landen bezocht: